7. 5 faktów na temat implantów
JS__3662

5 faktów na temat implantów

Implanty zębów są obecnie najskuteczniejszą metodą odbudowy uzębienia, a ich popularność ciągle wzrasta. Jednakże nie wszystkie fakty związane z tymi małymi „śrubkami” są znane Pacjentom, dlatego postanowiliśmy zebrać w jednym miejscu 5 najważniejszych zagadnień z nimi związanych! Jeżeli nurtują Cię pytania na ich temat, być może odpowiedź znajdziesz właśnie tutaj!

Wszczepiony implant zęba zapobiega zanikowi kości

Zdolność do integracji z otaczającymi tkankami kostnymi jest bez wątpienia jedną z ważniejszych zalet implantów zębów. Dlaczego? Kiedy implant scala się z sąsiadującą kością, zapewnia jej właściwe obciążenie, a co za tym idzie – hamuje zanik. Dzięki temu unikamy powstawania postarzających zmarszczek, bruzd lub profilu starczego, charakterystycznego dla osób w starszym wieku. Wynikają one z powolnej degradacji kośćca i braku podparcia policzków oraz w pewnym stopniu obniżają estetykę twarzy.

Implanty zębów uchronią uśmiech przed dalszą utratą zębów oraz wadami zgryzu

Należy zaznaczyć, że nawet pojedynczy brak zęba stanowi dla jamy ustnej spore zagrożenie. Powodem takiego stanu rzeczy jest destabilizacja sił nacisku oddziałujących na poszczególne partie uzębienia, które powodują jego nadmierne starcie, rozchwianie czy w poważniejszych przypadkach – łamanie. Ostatecznym stadium tego problemu jest kolejna utrata zęba, co jest klasycznym przykładem efektu domina: jedna strata będzie prowadziła do kolejnej. Implanty zębów obciążone odpowiednią rekonstrukcją skutecznie rozwiązują kłopot, przywracając naturalną funkcjonalność jamy ustnej. Warto zwrócić uwagę na fakt, że luki w uśmiechu prowadzą także do wad zgryzu, gdyż pozostałe zęby stałe przesuwają się w stronę ubytku, co w fachowej terminologii nazywamy efektem Godona.

Leczenie implantologiczne nie zawsze da się przeprowadzić

Implanty zębów są bez wątpienia uniwersalnym rozwiązaniem, jednakże zdarzają się przypadki, kiedy zabieg ich wszczepienia jest niemożliwy lub utrudniony. Główną rolę odgrywa tutaj przede wszystkim młody wiek Pacjenta – u osób poniżej 21. roku życia tkanki kostne są wciąż w fazie rozwoju, co może wpłynąć na rezultat implantacji, decyzja o jej przeprowadzeniu należy jednak do stomatologa.

Bardzo istotnym czynnikiem wpływającym na możliwość wszczepienia implantów zębów jest stan kośćca Pacjenta. Jeżeli ubytek w uzębieniu był utrzymywany przez dłuższy czas, mógł on ulec degradacji, co uniemożliwia wykonanie implantacji. Jednakże nie jest to sytuacja bez wyjścia, bardzo często wystarczy przeprowadzenie odpowiednich zabiegów chirurgicznych (np. sterowanej regeneracji kości), które stworzą odpowiednie warunki do wszczepienia „śrubek”.

Zastosowanie implantów zębów może okazać się niemożliwe także w przypadku Pacjentów borykających się z pewnymi schorzeniami. Mowa tutaj głównie o nieunormowanej cukrzycy, anemii, chorobach związanych z krzepnięciem krwi, problemach z przyzębiem czy zmianach nowotworowych. Podczas konsultacji nasz dentysta przeprowadza dokładny wywiad medyczny oraz precyzyjną diagnostykę, aby dokładnie określić uwarunkowania zdrowotne Pacjenta oraz dobrać optymalną metodę leczenia.

Dzięki implantom zębów można skutecznie przywrócić estetykę uśmiechu

Jest to najprawdziwsza prawda, jednak należy dopowiedzieć jedną rzecz – implanty zębów same w sobie przejmują funkcje utraconych korzeni i stanowią fundament do zamocowania odpowiednich rekonstrukcji: koron, mostów lub protez. To właśnie wymienione uzupełnienia imitują widoczną część utraconych zębów i umożliwiają poprawne przeżuwanie pożywienia. Wykonywane są z wysokiej jakości materiałów, np. porcelany lub cyrkonu, jednakże w naszej ofercie można znaleźć również bardziej ekonomiczne egzemplarze wytwarzane z metalu oraz pokrywane kilkoma warstwami porcelany. Wspomniane odbudowy wiernie naśladują stałe uzębienie pod względem estetycznym czy funkcjonalny, a także wyróżniają się nieprzeciętną wytrzymałością pozwalającą Pacjentom na wieloletnie użytkowanie.

Wszczepienie implantów zębów przebiega bezboleśnie

Zabieg implantacji jest całkowicie bezbolesny, ponieważ przebiega przy zastosowaniu nowoczesnego znieczulenia komputerowego. To zaawansowane urządzenie zapewniającego fizjologiczną prędkość podawania środka znieczulającego, przez co niwelowany jest ból oraz niemiłe uczucie rozpierania tkanek podczas iniekcji. Z kolei aplikator przypominający długopis eliminuje przykre skojarzenia z tradycyjnymi strzykawkami, będącymi często dla Pacjentów źródłem stresu.

Co możesz teraz zrobić?

Wszczepienie implantów umożliwi estetyczną odbudowę braku zębów w skuteczny i komfortowy sposób. Jeśli dotknęły również Twój uśmiech, nie ma na co czekać, umów się na wizytę w Dental Corner! Nasi eksperci podczas konsultacji zapoznają się z Twoimi potrzebami oraz oczekiwaniami, a następnie dobiorą zgodne z nimi rozwiązanie. Możesz się z nami skontaktować, dzwoniąc pod numer +48 71 352 63 54 lub wypełniając formularz.