3. faq-implanty

Wszczepienie implantów uniemożliwiają przede wszystkim nieleczone choroby przyzębia oraz niedostateczna ilość tkanek kostnych w jamie ustnej. W tym drugim przypadku należy przeprowadzić odpowiednie zabiegi z zakresu chirurgii stomatologicznej, które zapewnią stosowne warunki pod implantację.

Wszczepienie pojedynczego implantu zajmuje około 15 minut, dlatego też podczas tej samej wizyty można umieścić w jamie ustnej nawet kilka „śrubek”.

Implanty zębowe stosowane są w odbudowywaniu pojedynczych lub kilkukrotnych braków zębowych oraz bezzębia. Dzięki temu przywrócona zostaje naturalna funkcjonalność jamy ustnej.

Przez kilka dni po zabiegu najlepiej jest stosować tzw. miękką dietę, polegającą głównie na przyjmowaniu koktajli, zup i musów owocowych. Najlepiej, aby przyjmowane pokarmy były letnie, a nie gorące. Nie można w tym czasie pić również alkoholu.

Leczenie implantologiczne pozwala odzyskać piękny uśmiech. Implanty umożliwiają też spożywanie twardych pokarmów oraz cieszenie się ich smakiem. Dzięki nim nie dochodzi również do wykształcania się profilu starczego.

Tak, implanty stomatologiczne są bezpieczne i trwałe. Czasem utrzymują się nawet do końca życia.

Implant jest dla organizmu ciałem obcym, dlatego zawsze istnieje ryzyko jego odrzucenia. Po jego wszczepieniu mogą też pojawić się obrzęki, dyskomfort, jak również i ból.

Jeden implant kosztuje około 3500 zł.