3. faq-korony-i-mosty

Korony i mosty są mocowane przy pomocy specjalnego cementu stomatologicznego, który zapewnia im pełną szczelność. Dlatego też nie istnieje ryzyko przenikania żadnych resztek pod rekonstrukcję. Jako dodatkowe zabezpieczenie można traktować zastosowanie nici Super Floss oraz irygatorów.

Takimi przeciwwskazaniami są choroby przyzębia, zmiany chorobowe wywołane próchnicą lub zbyt krótka naturalna korona zęba.

Podczas zabiegu mocowania korony lub mostu stosujemy nowoczesne znieczulenia komputerowe, dzięki czemu eliminowane jest wszelkie uczucie bólu.

Korony i mosty to uzupełnienia protetyczne. Korony stosuje się wtedy, gdy inne metody leczenia nie przyniosły oczekiwanych rezultatów, a jeden ząb jest mocno zniszczony. Mosty pozwalają zrekonstruować większe braki w uzębieniu.

Korony i mosty można podzielić przede wszystkim na: porcelanowe, cyrkonowe oraz licowane porcelaną na podbudowie metalowej.

Tak, korony i mosty prezentują się bardzo naturalnie.

Uzupełnienia protetyczne, które są mocowane tymczasowo, nosi się tylko przez jakiś czas, aż do wykonania ostatecznych koron lub mostów, które przytwierdza się na stałe.

W przypadku złamanego zęba przytwierdza się koronę do jego zachowanego fragmentu. Jeśli chodzi o utratę jednego zęba, mocuje się koronę na implantach lub oszlifowanych zębach sąsiadujących. W sytuacji, gdy doszło do utraty kilku zlokalizowanych obok siebie zębów, wykorzystuje się most, który przytwierdza się do implantów lub oszlifowanych zębów.