7. Byłeś chory na grypę wyrzuć...
JS__4980

Byłeś chory na grypę wyrzuć szczoteczkę!

Idzie jesień, a wraz z nią sezon na przeziębienia i grypę. Jak wynika z najnowszych danych  Zakładu Epidemiologii w Narodowym Instytucie Zdrowia Publicznego – PZH,  w pierwszych tygodniach września, w naszym kraju  zarejestrowano  już 24 242 zachorowania i podejrzenia zachorowań na grypę. O ponad 2 tysiące więcej niż w ostatnim tygodniu sierpnia. Na Dolnym Śląsku odnotowano ich 944 w pierwszym tygodniu września.

Co robić, gdy grypa nas dopadnie?  Trzeba przez kilka dni zostać w domu. Po to, żeby przy pomocy medykamentów organizm mógł zwalczyć chorobę i po to, by nie rozsiewać infekcji. Jeśli uda nam się pokonać wirusa co wcale nie jest łatwe, warto pamiętać o wyrzuceniu do kosza szczoteczki do zębów po zakończonym leczeniu. To bardzo ważne, tymczasem  mało kto to robi a przecież  gromadzą się na niej bakterie, które mogą wywołać powtórne zakażenie osłabionego chorobą organizmu przekonuje dr Łukasz Wojszwiłło z Dental Corner.

Byłeś chory na grypę wyrzuć szczoteczkę!

Pacjentom wydaję się, że jeśli szczoteczka nie ma zniszczonego włosia wciąż nadaje się do użytku – tak niestety nie jest przekonuje  dr Wojszwiłło. Warto pamiętać o wyrobieniu w sobie nawyku wymiany szczoteczki do zębów co trzy miesiące, to konieczność,  w przeciwnym razie możemy być pewni, że do jamy ustnej razem ze śliną i usuwanymi resztkami jedzenia  dostaną się  niepożądane bakterie, co w efekcie może prowadzić do kolejnego przeziębienia.

Zapraszamy do naszego Gabinetu.

Popularne wyszukania: