7. Barodentalgia może zepsuć urlop
JS__5011

Barodentalgia może zepsuć urlop

Wielu z nas wybiera wakacje poza granicami naszego kraju, wybierając jako najszybszy środek lokomocji samolot. A czy przyszło Wam do głowy, żeby chociaż z tego powodu odwiedzić dentystę?

To właśnie po przemieszczaniu się samolotem może się okazać, że cierpimy na barodentalgię – czyli na ból wywołany zmianą ciśnienia. Ten sam problem może się pojawić po nurkowaniu podczas wakacyjnego wypoczynku.

Skąd bierze się ból?

Odpowiedzialne za ten stan są chore zęby. Nie chodzi tu tylko o próchnicę. Tą sprawdzimy przy rutynowym przeglądzie jamy ustnej. Przyczyna leży głębiej. W samym korzeniu zęba. Długotrwałe stany zapalne, przebiegające na lądzie bezobjawowo, mogą dać o sobie znać podczas zmiany ciśnienia. Widoczne dopiero na zdjęciu rentgenowskim, zapalenia miazgi, ropnie okołowierzchołkowe, czy nieprawidłowo przeleczone kanały zębów to tykające bomby.Zarówno w przypadku lotu jak i nurkowania, gdy dochodzi do zmiany ciśnienia, zmienia się objętość gazów, wywołując ucisk na otaczające tkanki i silny ból. Zdarza się, że po lotach, najczęściej tych długodystansowych, ujawniają się dolegliwości bólowe zęba, który nigdy wcześniej nie sprawiał kłopotów. Bólowi może towarzyszyć obrzęk.

Barodentalgia może zepsuć urlop

Na wakacje czekamy bardzo długo. Planujemy je ze wszystkimi szczegółami, dlatego lepiej sprawdzić wszystko przed podróżą. Wybierając się do stomatologa uprzedźmy, że czeka nas długi lot, albo planujemy nurkować, wtedy lekarz zrobi zdjęcie RTG by wykluczyć ewentualne niemiłe niespodzianki.

Popularne wyszukania: