7. Brak zębów to dopiero ból
lukaszek_3

Brak zębów to dopiero ból

Nowoczesna technologia, wbrew wielu opiniom nie tak duże koszty – implanty stomatologiczne – to prawdziwy ratunek dla dziurawego uśmiechu i słabego samopoczucia.

Migrena od zębów

Co drugi Polak nie ma przynajmniej jednego zęba a ponad 40 procent naszego społeczeństwa w wieku 65-74 lat nie ma już żadnych zębów. Nadal w większości przypadków odwiedzamy dentystę tylko wtedy kiedy zaczyna boleć, profilaktycznie rzadko. Zapominamy, że utrata choćby jednego zęba ma swoje następstwa. Jeden ubytek powoduje, że sąsiadujące zęby zaczynają się przemieszczać i chwiać, ale to nie wszystko. Ubytki to może być początek innych kłopotów począwszy od wad wymowy, migreny a skończywszy nawet na zaburzeniach równowagi . Jak temu zapobiec?
Implant stomatologiczny jest najlepszym substytutem zęba. W przeciwieństwie do niego ten sztuczny nie będzie miał dziur i można go wszczepić nawet podczas jednej wizyty – mówi dr Łukasz Wojszwiłło z Dental Corner Centrum Stomatologii Rodzinnej we Wrocławiu. Jeszcze 3-4 lata temu dla wielu pacjentów problemem nie do przejścia była bariera finansowa, na implanty stać było tylko nielicznych. Dziś implant kosztuje o połowę mniej, można płatność za niego rozłożyć na raty a wybierając profesjonalną klinikę otrzymuje się dożywotnią gwarancję – przekonuje dr Wojszwiłło. Warto dodać, że 96 proc. zabiegów kończy się pomyślnie i nie ma potrzeby powtórnej ingerencji stomatologa.

Brak zębów to dopiero ból

Dla każdego

Po konsultacjach i szczegółowym omówieniu planu leczenia, zabieg rozpoczyna się od wkręcenia do kości tzw. wszczepu dentystycznego czyli właściwego implantu. Na nim lekarz przykręci łącznik, a dopiero na niego koronę. Gojenie implantu trwa średnio od 3 do 6 miesięcy – mówi dr Wojszwiłło.

Jeśli już zdecydujemy się na implanty odradzałbym kupowanie ich w Internecie – to jak kupowanie kota w worku. Próżno szukać tam informacji o producencie i pochodzeniu materiału  a co za tym idzie i jakości. Jeśli jesteśmy gotowi na zabieg, skorzystajmy z opinii doświadczonego stomatologa. On nie tylko dobierze dla nas odpowiedni implant i technologię, ale  także swoją propozycję dopasuje do możliwości finansowych pacjenta przekonuje Łukasz Wojszwiłło.

Implanty bez strachu

Lekarze są zgodni, wszczepianie implantu nie boli. Z reguły stosuje się miejscowe znieczulenie. Według doktora Wojszwiłło często pacjenci nastawiali się na długi zabieg a potem były już same przyjemne rozczarowania. Krótko i bez bólu.

Po wykonaniu zabiegu ważna jest samodyscyplina a z tym bywa różnie. Regularne wizyty kontrolne u stomatologa to sprawa podstawowa, lekarz musi sprawdzić czy nie ma stanu zapalnego i czy wszystko poszło zgodnie z planem. Implanty wymagają bardzo dokładnej higieny. Trzeba o nie dbać jeśli chcemy, żeby służyły nam przez lata.

Popularne wyszukania: