7. Refluks – poważny problem...
JS__4568

Refluks – poważny problem także dla zębów

refluksRefluks to cofanie się treści żołądkowej zawierającej kwasy do przełyku. Objawy najczęściej pojawiają się po obfitym i ciężkim posiłku, zwłaszcza jak leżymy lub pochylamy się. Nieleczony refluks może doprowadzić do powikłań m.in. stanów zapalnych przełyku, ale też do uszkodzeń zębów.

Cofający się podczas zgagi sok żołądkowy  zakwasza jamę ustną. W efekcie czego szkliwo zębów zostaje wystawione na działanie substancji, które powodują jego rozmiękczenie. To może przyczynić się do mikrouszkodzeń, a w konsekwencji do rozwoju próchnicy.

Żeby uniknąć przykrych konsekwencji, osoby cierpiące na refluks powinny stosować specjalny reżim higieniczny, który neutralizuje kwasy i zapewnią zębom dodatkową ochronę.

Refluks - poważny problem także dla zębów

– Unikajmy szczotkowania zębów nawet godzinę po wystąpieniu refluksu. Tarcia zębów szczoteczką z pastą  może doprowadzić do uszkodzeń miękkiego w tym czasie szkliwa. Pamiętajmy o przepłukaniu ust zimną wodą, zawsze pod ręką miejmy  też bezcukrową gumę do żucia, żując pobudzimy ślinianki do produkcji śliny neutralizując kwasy groźne dla naszych zębów – przekonuje dr Monika Goszczyńska.

Osoby z refluksem powinny częściej sięgać po specjalistyczne pasty zawierające fluor. Uchroni to zęby przed demineralizacją, spowodowaną przez kwasy. Ważna jest także zmiana diety, osoby z takimi problemami powinny zapomnieć o pikantnych i tłustych potrawach  i  napojach gazowanych. Niewskazany jest także nabiał.

W przypadku, kiedy jednak dochodzi do uszkodzeń zębów spowodowanych przez kwasy żołądkowe, konieczne jest leczenie. Naruszenie szkliwa lub zębiny otwiera drogę bakteriom i może być przyczyną rozwoju próchnicy. Trzeba szybko umówić się z dentystą, aby ten uzupełnił ubytki i zabezpieczył zdrowe zęby.

Popularne wyszukania: