7. Implantologia – o co pytają pacjenci?
JS__4560

Implantologia – o co pytają pacjenci?

Czy nie boli i jak szybko będę miał piękny uśmiech, to najczęściej zadawane pytania przez pacjentów Dental Corner przez zabiegiem implantacji. Dla tych co jeszcze się zastanawiają przygotowaliśmy spis najważniejszych informacji na ten temat.

Sama procedura wszczepiania implantów przeprowadzana jest na jednej wizycie w znieczuleniu miejscowym i często jest mniej inwazyjnym zabiegiem od usunięcia zęba, na przykład ósemki. Jeśli pacjent cierpi na dentofobię, co wcale nie jest rzadkim przypadkiem proponujemy mu znieczulenie ogólne lub gaz rozweselający. Pacjent nie odczuwa bólu.

Po zabiegu pacjent otrzymuje szereg zaleceń, które precyzyjnie określają, jak ma postępować w ciągu pierwszych tygodni.  Przez 3-4 godziny pacjent przykłada do twarzy okłady z lodu. Przez kilka dni unika gorących pokarmów i płynów, rezygnuje z wysiłku fizycznego. W specjalny sposób dba też o higienę jamy ustnej.

Implanty – dla kogo?

Rozwój implantologii sprawił, że obecnie nie ma specjalnych przeciwwskazań. Praktycznie każda osoba dorosła, która pomyślnie przeszła konsultację implantologiczną, może poddać się zabiegowi wszczepienia implantów. Nawet pacjenci po chorobach nowotworowych oraz z ustabilizowaną cukrzycą mogą mieć wszczepione implanty.

Osoby ze schorzeniami przyzębia powinny najpierw przejść leczenie periodontologiczne. Specjalnego przygotowania wymagają także pacjenci, u których z powodu braków zębowych (ale także na skutek  np. stanów zapalnych) doszło do zaniku kości.

Implantologia - o co pytają pacjenci?

Dlaczego implanty są lepsze od zwykłych uzupełnień protetycznych?

Do niedawana nawet jeden brakujący ząb w uśmiechu powodował, że trzeba było szlifować zęby sąsiadujące z ubytkiem i na nich mocować tzw. most protetyczny. Pacjentom szkoda było zdrowych zębów, a dziś już nie muszą z niczego rezygnować. Wybierają implanty właśnie dlatego że w żaden sposób nie obciążą one sąsiednich zdrowych zębów. Implant staje się pełnowartościowym zębem, tak samo silnym jak reszta uzębienia.

Implant i zespolona z nim korona gryzą i żują jak prawdziwy ząb, ponieważ tytanowy korzeń „trzeciego zęba” działa jak ten prawdziwy.

Na czym polega natychmiastowa implantacja?

To najszybszy sposób implantacji, następujący bezpośrednio po planowym usunięciu zęba. W kość szczęki wszczepiana jest tytanowa śruba, która zastępuje korzeń utraconego zęba.

Integracja jest tak mocna, że implant na stałe zespala się z kością i staje się pełnowartościową częścią ciała. Proces integracji zajmuje od 3 do 8 miesięcy, na ten czas lekarz może zdecydować o natychmiastowym obciążeniu implantu koroną lub wykonać tymczasową pracę protetyczną.

Decyzja nie zależy od estetyki i oczekiwań pacjenta, lecz od stanu jego zdrowia

Popularne wyszukania: